Brev:
4 måneder, mad og søvn
7. januar 2013
Alder:
4 mdr.
4 måneder, mad og søvn
Kære Helen
Tak for en meget behjælpelig brevkasse. Jeg skriver fordi jeg har en del tvivl spørgsmål omkring min lille dreng på nu 4 måneder. Oskar er født en uge efter termin d. 7 September, og er en glad og frisk dreng. han har siden fødslen taget godt på, pt vejer han 7,5 kg og er 70 cm lang. da jeg desværre kun kunne amme end til han var 6 uger har han fået MMe siden. Jeg føler desværre ikke at min egen SP kan besvare mine spørgsmål og desuden virker hun til at have meget travlt derfor søger jeg råd hos dig ;-) Her kommer mine spørgsmål.
- Han har for et par uger siden ændret spiser vaner, hvor han før spiste 5-6 flasker af 165 ml. i døgnet spiser han nu mellem 9-11 flasker af 100 til 135 ml i døgnet. Dette mener min SP er forkert at han burde kun spise 5-6 flasker. Men han har altid haft "fri bar" og får når han beder om det. Der er nu begyndt kun at gå 2 timer imellem flaskerne om dagen og mellem 2-3 timer om natten. Han har før sagtens sove 4 timer mellem hver flaske om natten, hvordan kan jeg ændre det??
- Han har fra starten fået NAN PRO 1, men har altid gylpet meget så vi skiftede over til HIPP 1, dettte mener min SP er forkert da hun tænker at protein forholdene er anderledes i HIPPén end i NANén så mætheden er anderledes og at vi derfor bør skifte tilbage. (han gylper lidt mindre på Hippén) er det sandt og i såfald hvilken erstatning er bedst efter din mening??
- Min SP mener også at vi med fordel snart kan skifte over til NAN PRO 2 da dette ville mætte mere men så vidt jeg ved er NAN PRO 2 en tilskudserstatning og kun kan gives efter 6 måneder??
- Min SP mener også at det er på tide at starte på grød, men ud fra andres erfaringer i min mødregruppe giver det forstoppelse og ondt i maven at de er startet nu ved 4 måneder, gør det noget hvis jeg venter til han er 5 måneder??
- Du skriver i din brevkasse at man med fordel kan give natflasken i sengen og på den måde gøre det til en del af putteritualet, men skal han ikke bøvse af bag efter og behøver han at bøvse af om natten?? skal man ikke også adskille mad og søvn eller??
- Vi er desværre kommet ind i en periode hvor det kun er mig der kan putte og gi flaske hvilket er rigtig ærgerlig, da vi altid har kunne deles om det min kæreste og jeg. er der noget vi kan gøre for at far også kan putte og give mad så jeg kan få en pause og måske tage ud en aften??
- Oskar er rigtig svær at få til at sove i egen seng og til sidst opgiver jeg at lægge ham i egen seng så han ender med at ligge imellem min kæreste og jeg vi vil dog gerne på sigt lære ham at sove i egen seng har du nogle gode råd til at hjælpe os på vej??
Undskyld min meget lange mail men jeg har i lang tid nu være så meget på bar bund at jeg bliver nød til at få det ud ;-) håber det kan tilgives.
Ser frem til dit svar! ;-)
Venligste hilsner
Den for tvivlede mor